mot Johannesburg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Om några timmar påbörjar jag den långa flygresan till Johannesburg. Där övernattar jag bara en natt för att sedan bege mig på en sexton dagars Safari genom Botswanas savann. Jag känner mig oväntat lugn inför själva campingen, vandringen och safarin. Mest nervositet när det kommer till allt praktisk såsom pass, visum och flygtider. Mest längtar jag bara efter nya intryck, att vara på resande fot och på ett ställe jag aldrig sett förut. Det ska bli otroligt skönt att byta ut storstad mot Afrikas savann. Förväntningarna är självklart många vid det här laget. Det ska bli häftigt att se djur alla de djur som för mig endast existerar i Lejonkungen eller möjligtvis på Discovery Chanel. Att resa som grupp med okända människor är någonting jag aldrig testat tidigare och känns kul och läskigt på samma gång. Sedan ser jag av någon underlig anledning fram emot att borsta tänderna och gå och lägga mig för att sova, fast inte i min egen säng utan i en sovsäck i ett tält ute på savannen där hyenorna ylar. Vi ses i Sydafrika!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0